Tuesday, September 2, 2008

hujung minggu gue...

weekand baru2 ni, aku blk kmpg...mmg seronok rasenye...aku smpi umah subuh sabtu...then terus tido...dlm kul 9.30am, aku bangun terus call my cousin ajk die g melaka...g meronggeng jap..hahaha... then pas discuss dgn die, we all decided g melaka kul 2pm after zohor...then aku terus g breakfast kat kedai ayah aku...then after breakfast, biaselah as my routine, aku kenelah sembang dgn my parents...then kul 12pm aku blk umah and sambung tido...hahaha...mengantuk n letih nye psl...

then kul 2 aku gerak amik cousins aku 2 org kat umah diorg then terus gerak g melaka...actually aku nk g melaka sbbnye nk beli big apple donut...tp disbbkan aku tk hang out dgn cousin aku, so aku ajk lah diorg temankan aku...so aku park kete kat MP, smpi melaka je aku terus lapar...aku tk lunch kat umah sbbnye mule2 mcm kenyang...then tetibe lapar...so kami lunch at KFC...cousin aku belanja...thanks ye fazilah...next time aku belanja ko lak...hehehe... then jln2 and window shopping kat MP and Pahlawan Mall (tu kot name mall tu... aku pun tk sure)...hehehe...cousin aku cr sandal brand crocodile...almaklumlh utk keselesaan...tp kat MP and Pahlawan Mall takde...so kami kene g jusco...so b4 beransur ke next destination, we all bought big apple...aku beli 6pieces....di sbbkn ade coupun aku dpt free 3pieces...then cousin aku pun beli 6pieces...mmg best dpt mkn donut...hahaha...after tht, kami g jusco...beli her sandal...tgk2 jam, dh kul 6.30pm...so kene lah blk...kami ni bile dok dgn family, kenelh blk awal...nnt kene mrh klu blk lewat...befor blk, we all mkn lah donut yg free 3 biji tu dlm kete...nyum...nyum...so delicious...puas ati aku dpt mkn big apple b4 puasa menjelma...

ari ahad, aku dok umah je...konon2 nye nk study lah...takde maknenye...aku dok tgk tv lah...yelah hari kemerdekaan ke-51 lh katakan...so byk lah siaran yg aku leh tgk...hehehe...then lunch time, aku kene g anta lauk kat umah nenek aku... thts my routine klu blk kmpg... hehehe... then singgah kedai kakak sepupu aku...dok sembang2 lagi....smpi umah blk dh kul 3pm... hehehe...

ari isnin, arini merupakan hari pertama berpuasa bg seluruh umat Islam...Selamat menunaikan ibadah puasa...agar kite mendapat keberkatan dan hidayah...insyaAllah...so ptg tu, aku g bazaar ramadhan utk beli juadah berbuka...mak oi, 1st day puasa...mcm2 lah aku beli...mak aku pun excited, almaklumlah ni 1st time aku berpuasa kat umah...selalunye aku puase kat umah di hjg2 ramadhan je...bile dh blk raya...so mak aku msk utk bekalan aku sahur sekali...mcm2 aku ambil kebas dr umah...hahaha...then mlm nya aku naik bas blk ke penang semula...aku sahur atas bas pg td...aku sahur kul 4.30am...terasa semacam je bile bersahur atas bas...tetiba lak terasa diri aku ni perantau...nsb baik tk blk raya naik bas...klu tak, mesti lagu yg sesuai utk aku ialah dendang perantau...huahahaha...

0 comments: