Friday, April 2, 2010

Zuri wedding (13th March)

Aku nk update sket psl zuri wedding... she’s my cousin at my father side… aku tkde pun amik gamba gn my camera…actually aku bkn lh ditugaskn amik gamba aritu tp entah mcm mane aku leh jd bidan terjun kd photographer…tp aku just rembat sape2 nye camera, then aku snap…takde dslr takpe, janji aku main amik gamba je…so tuan punya camera klu tgk ade gamba yg bkn2…itulh hasil keje aku..nk try skill lah konon… ok let me continue with the PNG to Melaka journey…


Ari jumaat, aku purposely amik leave…pg2 pas subuh, g gerik amik boboy…around 2 hours gak nk smpi gerik…aku lalu kulim-gerik…baling ke gerik tu agak sunyi gak… nsb baik acondition my blue kelisa tu bgs…alhamdulillah…aku Berjaya gak smpi gerik… amik boboy then kete aku penuh lh dgn harta benda die…yelah, nk berhenti keje so nk bw blk sume brg2…hehehe… pas tu g breakfast then cont our journey smpi shah alam… aku g umah tng aku dulu…nk g amik dia n tunggu edi sekali…around 3.30pm br gerak dr shah alam pas solat jumaat n lunch… reach umah tante around 5.30pm…then tlg kemas2 sket…blk umah mandi2..pas maghrib direct g umah tante buat keje…aku dok rajin time tu…hahaha… siap tlg kiris bwg putih smpi pedih tangan… wah2…rajin nye aku…tunjuk rajin lh tu…hahaha… so dlm kul 1 gak lh blk umah then tido…


Ari sabtu, ari berlangsung…aku kene bgn pg…zuri nikah pg,,,,so pg2 dh bz…tgh hari lah bermulanya acara kenduri kahwin…tante n om aku ni byk kenalan so ramai gilersss tetamu yg hadir… kami mmg tk menang tgn…sume org mengalami kerahan tenaga… ank sulung kan mesti meriah nye… biaselah ank sulung, sume yg dijemput mesti dtg lah… gerenti…no reason to decline…hahaha… tgh hari, upcara bersanding….klu nk tgk gamba, tgk lah kat ADISTI nye link ni… die dh upload gamba…aku tkde koleksi…huahahaha… time kenduri mcm ni gak lh jumpe blk sedara mara yg jrg jumpe… ade tu bkn jrg jumpe tp tak pernh jumpe pun…hahaha… majlis berakhir kul 5pm…then blk umah berehat akibat kepenatan…huhuhuh…


Ari ahad, aku blk penang…seperti biase, aku blk dgn boboy…g anta die ke gerik then aku cont journey ke penang…abis lah cite aku utk zuri wedding…

0 comments: